Gezonde en snelle ontbijtjes!

Eet jij nog altijd in de ochtend een boterham met hagelslag of kaas? Probeer eens wat variatie in te brengen door elke met een ander ontbijtje te beginnen! 

1. Ontbijt met yoghurt, muesli en vers fruit. Heb je geen tijd om naar de markt te gaan? Koop dan eens diepvries fruit, even onder de hete kraan en het is zo ontdooid. Hieronder een ontbijt met yoghurt gemengd met aardbeien en daarna muesli en bosbessen toegevoegd. 

Muesli met bosbessen

2. Ontbijt met havermout en melk. Even opwarmen en je hebt een heerlijk ontbijt.

3. Ontbijt als je weinig tijd hebt eens met een smoothie die je de avond ervoor al hebt gemaakt. Deze smoothie is gemaakt van 100 ml melk, 100 gram bladspinazie en een banaan. Natuurlijk kun je er nog muesli doorheen doen of een boterham erbij eten.

IMG_1965.JPG

3. Maak de bekende havermout pannenkoekjes met banaan en bosbessen! (zie eerder bericht voor het recept) 

IMG_1195-0.JPG

4. Maak eens je eigen brood, het is even wat werk maar je kunt ook wat brood invriezen en je hebt een heerlijk ontbijt! Lekker met bijvoorbeeld jam! 

5. Yoghurt met warme muesli. Zet een koekenpan op het vuur en voeg de muesli, appel en walnoten toe even 3 minuten bakken (zonder olie) en lekker over je yoghurt!

IMG_1218.JPG

Wat was jou ontbijtje vanmorgen? Laat hieronder je reactie achter!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *